Αλλάζει το πειθαρχικό δίκαιο για τους δημόσιους υπαλλήλους (Δ.Υ.)

Αλλάζει το πειθαρχικό για τους δημόσιους υπαλλήλους – Παραπτώματα για οριστική παύση.

Ποινή οριστικής παύσης για αρνητές αξιολόγησης να λάβει μέρος σε δύο (2) συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους

Κατατέθηκε τη Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: «Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης Διοικητικών Μεταρρυθμίσεων και λοιπές διατάξεις» και εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2025.

Τι προβλέπεται για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων (Δ.Υ.)

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ., ενώ για πρώτη φορά η άρνηση για αξιολόγηση επί δύο συνεχόμενες περιόδους οδηγεί σε απόλυση.

Προστίθενται νέες πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται σε ορισμένα πειθαρχικά παραπτώματα. Αυτά είναι η στέρηση του δικαιώματος χορήγησης μισθολογικού κλιμακίου από ένα έως πέντε έτη, η αφαίρεση έως τεσσάρων μισθολογικών κλιμακίων και η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου κατ’ αναπλήρωση ή με ειδικές διατάξεις για διάστημα από ένα έως πέντε έτη. Ακόμα, προστίθενται νέα πειθαρχικά παραπτώματα στον κατάλογο εκείνων τα οποία δύναται να επισύρουν την οριστική παύση. Ενδεικτικά, συμπεριλαμβάνονται και τα πειθαρχικά παραπτώματα της άσκησης εργασίας ή έργου με αμοιβή χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας ή άσκησης έργων ασυμβίβαστων με την ιδιότητα του Δ.Υ.

Από την επίπληξη έως την απόλυση – Οι πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους υπαλλήλους

Οι πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους υπαλλήλους προβλέπονται να είναι (σε αξιολογική σειρά κατ’ αύξουσα βαρύτητα):

α) η έγγραφη επίπληξη,

β) το πρόστιμο έως τις αποδοχές δώδεκα (12) μηνών,

γ) η στέρηση του δικαιώματος χορήγησης μισθολογικού κλιμακίου από ένα (1) έως πέντε (5) έτη,

δ) η αφαίρεση έως τεσσάρων (4) μισθολογικών κλιμακίων,

ε) η στέρηση του δικαιώματος για προαγωγή από ένα (1) έως πέντε (5) έτη,

στ) η στέρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου και η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου κατ’ αναπλήρωση ή με ειδικές διατάξεις για διάστημα από ένα (1) έως πέντε (5) έτη,

ζ) η αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου για τη θητεία ή το υπόλοιπό της και η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου με γενικές ή ειδικές διατάξεις για διάστημα από ένα (1) έως πέντε (5) έτη,

η) ο υποβιβασμός έως δύο (2) βαθμούς,

θ) η προσωρινή παύση από τρεις (3) έως δώδεκα (12) μήνες με πλήρη στέρηση των αποδοχών και

ι) η οριστική παύση.

Οριστική παύση

Η ποινή της οριστικής παύσης μπορεί να επιβληθεί μόνο για τα ακόλουθα παραπτώματα:

α) Των πράξεων, με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία,

β) της άσκησης εργασίας ή έργου με αμοιβή χωρίς προηγούμενη άδεια της υπηρεσίας ή της συμμετοχής σε εταιρείες κατά παράβαση του άρθρου 32 ή της άσκησης έργων ασυμβίβαστων με την ιδιότητα του Δ.Υ. σύμφωνα με τα άρθρα 33 και 34,

γ) της κατάθεσης, χρήσης, συμπερίληψης και διατήρησης στον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο υπαλλήλου, πλαστού, νοθευμένου ή παραποιημένου πιστοποιητικού ή τίτλου ή βεβαίωσης, με την επιφύλαξη του άρθρου 20,

δ) οποιασδήποτε πράξης κατά της γενετήσιας ελευθερίας, και ειδικότερα της προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας άλλου προσώπου ή και οποιασδήποτε πράξης οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, εντός και εκτός υπηρεσίας,

ε) των εγκλημάτων σχετικά με την υπηρεσία κατά τον Ποινικό Κώδικα (ν. 4619/2019, Α’ 95) ή άλλους ειδικούς νόμους,

στ) της απόκτησης οικονομικού οφέλους ή ανταλλάγματος προς όφελος του ιδίου του υπαλλήλου ή τρίτου προσώπου κατά την άσκηση των καθηκόντων του ή εξ αφορμής αυτών,

ζ) της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο διαγωγής εντός ή εκτός υπηρεσίας,

η) της παράβασης της υποχρέωσης εχεμύθειας,

θ) της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων πάνω από είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες συνεχώς ή πάνω από τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες σε διάστημα ενός (1) έτους ή πάνω από πενήντα (50) εργάσιμες ημέρες εντός μίας διετίας,

ι) της εξαιρετικώς σοβαρής απείθειας,

ια) της άμεσης ή μέσω τρίτου προσώπου συμμετοχής σε δημοπρασία την οποία διενεργεί επιτροπή, μέλος της οποίας είναι ο υπάλληλος ή όταν η επιτροπή αυτή υπάγεται στον φορέα, στον οποίο ο υπάλληλος υπηρετεί,

ιβ) της εμμονής σε άρνηση προσέλευσης για εξέταση από υγειονομική επιτροπή,

ιγ) της για δύο (2) συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους άρνησης υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος.

ιδ) για οποιοδήποτε παράπτωμα, αν κατά τα τρία (3) προηγούμενα έτη από τη διάπραξή του, είχαν επιβληθεί στον υπάλληλο τρεις (3) τουλάχιστον πειθαρχικές ποινές ανώτερες του προστίμου αποδοχών ενός (1) μηνός ή αν κατά τα δύο (2) προηγούμενα έτη από τη διάπραξή του, ο υπάλληλος είχε τιμωρηθεί για το ίδιο παράπτωμα με ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών ενός (1) μηνός.

Σύμφωνα με την  αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου:

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους Α’, επιχειρείται η αντιμετώπιση χρόνιων καθυστερήσεων που έχουν παρουσιαστεί στο πλαίσιο της πειθαρχικής διαδικασίας στον εν γένει δημόσιο τομέα. Σύμφωνα με τηρούμενα στατιστικά στοιχεία, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024 περίπου δύο χιλιάδες τριακόσιες (2.300) πειθαρχικές υποθέσεις εκκρεμούν στα εκατό (100) Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια του Δημοσίου. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, η ολοκλήρωση των διαδικασιών μπορεί να πλησιάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει τα 5 έτη.

Ειδικότερα, ο βασικός λόγος των καθυστερήσεων εντοπίζεται στον τρόπο συγκρότησης των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων, στα οποία προεδρεύουν δικαστές ή εισαγγελείς, των οποίων η συμμετοχή σε πειθαρχικά όργανα δεν αποτελεί βασικό και κύριο, αλλά παράλληλο καθήκον. Ακόμη, η ισχύουσα πειθαρχική διαδικασία παρουσιάζει μια σειρά από χρονοβόρα γραφειοκρατικά βήματα. Επιπλέον, έμφαση δίνεται στην ανάγκη επικαιροποίησης των διατάξεων του πειθαρχικού δικαίου, προκειμένου να ανταποκρίνονται στα σύγχρονα δεδομένα.

Ακολούθως, με το Β’ Μέρος του νομοσχεδίου εισάγονται ρυθμίσεις, οι οποίες ανταποκρίνονται στην ανάγκη αντιμετώπισης του ζητήματος έλλειψης εξωστρέφειας της χώρας στους τομείς της διοικητικής μεταρρύθμισης και της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου τομέα, με την παροχή εμπειρογνωμοσύνης στην ημεδαπή και την εξαγωγή εθνικής τεχνογνωσίας σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και τρίτες χώρες, καθώς και στην ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας και οικοδόμησης στρατηγικών σχέσεων της χώρας μας με άλλες χώρες, οργανισμούς και φορείς, με τη δημιουργία ενός νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) με αυτόν τον σκοπό και αποστολή.

Επιπρόσθετα, με στόχο την οικονομική και κοινωνική ενίσχυση της περιοχής του Έβρου, σε συνέχεια των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού, παρέχονται κίνητρα για υπαλλήλους που θα υπηρετήσουν στον νομό -εκτός του Δήμου Αλεξανδρούπολης- με αυξημένο ποσοστό κάλυψης οργανικών θέσεων, προκειμένου να ενισχυθεί η παραμονή τους εκεί, ενώ παρέχεται η δυνατότητα ενεργοποίησης έκτακτων κύκλων κινητικότητας, με στόχο την άμεση κάλυψη αναγκών. Όπως, επίσης, θεσπίζονται συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια αποσπάσεων και μετάταξης, τα οποία έχουν ως στόχο να εξασφαλίσουν τη διαρκή παρουσία και δέσμευση των υπαλλήλων στη συγκεκριμένη περιοχή.

Τέλος, θεσπίζεται η δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων που υπηρετούν με απόσπαση σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης του δημοσίου τομέα  της περ. βα) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 στους ίδιους φορείς υποδοχής, όπου ήδη εργάζονται (πλην του προσωπικού που υπηρετεί σε πολιτικά γραφεία κομμάτων ή βουλευτών), με στόχο τη μείωση εναλλαγής, την σταθερότητα του προσωπικού στον δημόσιο τομέα και τη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών.

Αναλυτικά με το υπόψη σχέδιο νόμου προβλέπονται τα ακόλουθα:

ΜΕΡΟΣ Α’

1. Παρατίθεται ο σκοπός και το αντικείμενο των προτεινόμενων ρυθμίσεων που έγκεινται στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ταχύτητας της πειθαρχικής δικαιοσύνης στον δημόσιο τομέα, μέσω ιδίως της σύστασης ενός νέου πειθαρχικού οργάνου και της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στην πειθαρχική διαδικασία.(άρθρα 1 και 2)

2. Επέρχονται τροποποιήσεις στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. (ν.3528/2007), οι κυριότερες από τις οποίες αφορούν στα ακόλουθα σημεία:

α. Διευρύνονται:

-τα κωλύματα διορισμού Δ.Υ., με την προσθήκη σε αυτά της καταδίκης για σειρά κακουργημάτων, για τα οποία αρκεί και η παραπομπή για απόπειρα τέλεσης ή για συμμετοχή στην τέλεση αυτών,

-οι περιπτώσεις θέσης υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία,

-τα πειθαρχικά παραπτώματα, με την προσθήκη σε αυτά της παραβίασης της αρχής της ισότητας, της ίσης μεταχείρισης και της καταπολέμησης των διακρίσεων, της εκδήλωσης κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης στην εργασία, της παράλειψης έκδοσης διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης από την υπηρεσία, της άρνησης του υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος,

-οι πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους υπαλλήλους, όπως η στέρηση του δικαιώματος χορήγησης μισθολογικού κλιμακίου από ένα (1) έως πέντε (5) έτη, η αφαίρεση έως τεσσάρων (4) μισθολογικών κλιμακίων, η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου κατ’ αναπλήρωση για το οριζόμενο διάστημα,

-τα πειθαρχικά παραπτώματα, η τέλεση των οποίων μπορεί να επισύρει: i) την ποινή της οριστικής παύσης και ii) διοικητική κύρωση από το πειθαρχικό όργανο από δέκα (10.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ.

β. Προβλέπεται η επιστροφή του μέρους των αποδοχών που παρακρατήθηκε, εφόσον ο υπάλληλος απαλλαγεί αμετάκλητα από κάθε πειθαρχική ευθύνη ή δεν του επιβληθεί πειθαρχική ποινή.

γ. Παρέχεται, με απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου, σε περίπτωση λύσης της υπαλληλικής σχέσης, η δυνατότητα, μετατροπής πειθαρχικής ποινής, σε ποινή προστίμου αποδοχών έως δώδεκα (12) μηνών.

δ. Επανακαθορίζονται τα πειθαρχικά όργανα των δημοσίων υπαλλήλων, με την προσθήκη σε αυτά του Πειθαρχικού Συμβουλίου Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα.

ε. Διευρύνονται οι πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων των κεντρικών και περιφερειακών υπηρεσιών, με την προσθήκη σε αυτούς του Υπηρεσιακού Γραμματέα Υπουργείου και του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και καθορίζεται το εύρος της πειθαρχικής εξουσίας του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) στους δημοσίους υπαλλήλους καθώς και στους υπαλλήλους των ο.τ.α. α’ και β’ βαθμού.

στ. Αυξάνεται το όριο του προστίμου αποδοχών που μπορούν να επιβάλλουν οι πειθαρχικώς προϊστάμενοι.(άρθρα 3 – 19)

3. α. Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών συλλογικό όργανο με την ονομασία «Πειθαρχικό Συμβούλιο Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα», το οποίο είναι αρμόδιο για την άσκηση πειθαρχικής εξουσίας στους υπαλλήλους του Δημοσίου και των ν.π.δ.δ. Αποτελείται από εξήντα (60) μέλη, λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), τα οποία, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, απαλλάσσονται από κάθε άλλη υπηρεσία, με εξαίρεση τους Νομικούς Συμβούλους.

β. Καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας του Πειθαρχικού Συμβουλίου με τη συγκρότηση τριμελών και πενταμελών Κλιμακίων καθώς και Ειδικού Πενταμελούς Κλιμακίου και προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες των κλιμακίων και του Συντονιστή αυτού.

γ. Προβλέπεται, με την παρεχόμενη νομοθετική εξουσιοδότηση, η σύσταση στο Υπουργείο Εσωτερικών Διεύθυνσης Πειθαρχικών Υποθέσεων Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα, για την παροχή γραμματειακής υποστήριξης και συνδρομής στο Πειθαρχικό Συμβούλιο.

Περαιτέρω, αναπτύσσεται η ηλεκτρονική εφαρμογή «Ηλεκτρονική Εφαρμογή Παρακολούθησης Πειθαρχικού Δικαίου» για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Πειθαρχικού Συμβουλίου, και παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό των ειδικότερων θεμάτων διασύνδεσης αυτής με λοιπά πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου τομέα («Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης», Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας – ΕΜΕπ. κ.λπ.).(άρθρα 20 – 26)

4. α. Εισάγεται, για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις παραπτωμάτων, ο θεσμός της πειθαρχικής συνδιαλλαγής ενώπιον του ανώτατου μονομελούς πειθαρχικού οργάνου του φορέα, μετά από αίτημα του πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου, για την οποία μπορεί να εκδοθεί πρακτικό συνδιαλλαγής, το οποίο εκτιμάται από το πειθαρχικό συμβούλιο, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

β. Επανακαθορίζονται ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία και τις συνέπειες της παραπομπής υπαλλήλου στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, την προκαταρκτική εξέταση, την ένορκη διοικητική εξέταση (Ε.Δ.Ε.), την διεξαγωγή πειθαρχικής ανάκρισης ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου, την εισαγωγή της υπόθεσης στο Κλιμάκιο του Πειθαρχικού Συμβουλίου καθώς και την κλήση του υπαλλήλου σε απολογία. Συγκεκριμένα:

-Παρέχεται το δικαίωμα στον διωκόμενο υπάλληλο να παραστεί ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου με ηλεκτρονικά μέσα.

-Δημιουργούνται σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση ένα (1) ή περισσότερα Γραφεία Τηλεματικής, για την εξυπηρέτηση των αναγκών χρήσης τεχνολογιών απομακρυσμένης σύνδεσης από τους υπαλλήλους που υπηρετούν εντός της χωρικής αρμοδιότητας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τη συμμετοχή τους στη συνεδρίαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου.

Το Γραφείο Τηλεματικής λειτουργεί ως απομακρυσμένη αίθουσα του Πειθαρχικού Συμβουλίου, με την οποία συνδέεται με τη χρήση τεχνολογιών απομακρυσμένης σύνδεσης για τη διεξαγωγή τηλεματικών συνεδριάσεων και είναι εξοπλισμένο με τον αναγκαίο ηλεκτρονικό και υποστηρικτικό εξοπλισμό.

Με απόφαση του οικείου Γραμματέα, ανατίθεται η τεχνική υποστήριξη σε υπάλληλο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία έχει και την ευθύνη του εξοπλισμού.

-Παρέχεται η δυνατότητα παράστασης στον διωκόμενο υπάλληλο με τη χρήση τεχνολογιών απομακρυσμένης σύνδεσης καθώς και η διεξαγωγή των κοινοποιήσεων σε αυτόν με ηλεκτρονικά μέσα.

-Προβλέπεται ότι οι αποφάσεις των πειθαρχικώς προϊσταμένων υπόκεινται σε ένσταση ενώπιον του αρμόδιου Κλιμακίου του Πειθαρχικού Συμβουλίου, ενώ οι αποφάσεις των Κλιμακίων δεν υπόκεινται σε ένσταση.

-Καθορίζονται τα σχετικά με την εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης και προβλέπεται ρητά ότι η άσκηση πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του υπαλλήλου δεν εμποδίζει την υποβολή παραίτησης εκ μέρους του, χωρίς ωστόσο να σταματά η πειθαρχική διαδικασία, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 27 – 48)

5. Επέρχονται τροποποιήσεις στον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007), οι οποίες αφορούν, κατά βάση, στα ακόλουθα σημεία:

α. Διευρύνονται:

-τα κωλύματα διορισμού δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων, με την προσθήκη κακουργημάτων, για τα οποία αρκεί η καταδίκη ή η παραπομπή για απόπειρα τέλεσης ή για συμμετοχή στην τέλεση αυτών,

-οι περιπτώσεις θέσης δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων σε αυτοδίκαιη αργία.

β. Προβλέπεται η επιστροφή του μέρους των αποδοχών που παρακρατήθηκε, εφόσον ο υπάλληλος απαλλαγεί αμετάκλητα από κάθε πειθαρχική ευθύνη ή δεν του επιβληθεί πειθαρχική ποινή.

γ. Ορίζεται ότι η άσκηση πειθαρχικής δίωξης σε βάρος του υπαλλήλου δεν εμποδίζει την υποβολή παραίτησης εκ μέρους του, χωρίς ωστόσο να σταματά η πειθαρχική διαδικασία, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρα 49 – 60)

6. α. Καθορίζονται οι επιβαλλόμενες ποινές σε περίπτωση άρνησης ή παράλειψης υπαλλήλου να συμμετέχει, να διευκολύνει ή να προβεί σε ενέργεια που αφορά στον προγραμματισμό, στην αξιολόγηση, στη στοχοθεσία, στις επιμορφώσεις ή σε οποιαδήποτε άλλη διαδικασία, η οποία προβλέπεται στον ν.4940/2022 καθώς και όταν ο υπάλληλος παραλείπει για δύο (2) συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους την εκπλήρωση των υπηρεσιακών του καθηκόντων.

β. Επανακαθορίζονται τα όργανα που ασκούν την πειθαρχική διαδικασία για του υπαλλήλους των ο.τ.α. β’ βαθμού και αυστηροποιούνται οι ποινές των προστίμων που επιβάλλονται (περικοπή αποδοχών), κατά περίπτωση.

γ. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων (άρθρο 21 του ν.4354/2015), αποζημίωσης ανά συνεδρίαση στους Γραμματείς του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου του άρθρου 146Α του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. (ν.3528/2007).

δ. Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών Ειδικό Νομικό Γραφείο Πειθαρχικών Υποθέσεων, το οποίο αποτελεί υπηρεσιακή μονάδα Ν.Σ.Κ

Περαιτέρω, προβλέπεται:

-η αύξηση των οργανικών θέσεων του Ν.Σ.Κ., κατά μία (1) στον βαθμό του Νομικού Συμβούλου του Κράτους και κατά τέσσερις (4) στον βαθμό του Παρέδρου, για τη στελέχωση του Ειδικού Γ ραφείου,

-η παροχή από το Υπουργείο Εσωτερικών της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής και της γραμματειακής υποστήριξης του Γραφείου για την έναρξη λειτουργίας του.(άρθρα 61 – 64)

7. Παρατίθενται οι τελικές, οι μεταβατικής ισχύος και οι καταργούμενες διατάξεις, με τις οποίες, μεταξύ άλλων:

α. Προβλέπεται η αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του Κώδικα Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. (ν.3528/2007), που αναφέρονται σε θέματα έκπτωσης, αργιών και στο πειθαρχικό δίκαιο, Ι όπως προτείνονται με τον υπό ψήφιση νόμο, και στο:

-προσωπικό του Δημοσίου και των ν.π.δ.δ., με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του π.δ.410/1988, όπου σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης λόγω έκπτωσης ή επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης, δεν καταβάλλεται στον υπάλληλο η προβλεπόμενη στο άρθρο 55 του ανωτέρω π.δ., αποζημίωση,

-μόνιμο και με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. προσωπικό των δήμων, των ν.π.δ.δ. αυτών, των ιδρυμάτων και Συνδέσμων Δήμων όπου σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης λόγω έκπτωσης ή επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης, δεν καταβάλλεται στον υπάλληλο η προβλεπόμενη στο άρθρο 204 του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007), αποζημίωση.

β. Θεσπίζεται υποχρέωση των Προέδρων των υφιστάμενων πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων να ενημερώσουν την εφαρμογή e-peitharxika με τα βασικά στοιχεία κάθε εκκρεμούς πειθαρχικής υπόθεσης στην οποία έχει δικαίωμα πρόσβασης ο Πρόεδρος του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου. Στην ίδια ως άνω εφαρμογή καταχωρείται και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα περαίωσης των εκκρεμών πειθαρχικών υποθέσεων κατά τον χρόνο δημοσίευσης των προτεινόμενων διατάξεων. Υστέρηση στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος συνιστά λόγο περικοπής της αποζημίωσης των μελών και του γραμματέα του Συμβουλίου, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

γ. Αυξάνονται συνολικά, κατά πενήντα εννέα (59), οι οργανικές θέσεις του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους [δεκαπέντε(15) στον βαθμό του Νομικού Συμβούλου, είκοσι δύο (22) στον βαθμό του Παρέδρου και είκοσι δύο (22) στον βαθμό του Δικαστικού Πληρεξουσίου], για τη στελέχωση του Πειθαρχικού Συμβουλίου Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα.(άρθρα 65 -67).

Ομοσπονδία Τεχνολόγων Ακτινολόγων Ελλάδος

Σταδίου 39, Αθήνα
4ος όροφος, 5ο γραφείο

Τηλ: 210-3214133
Email: [email protected]

Επαγγελματικά Δικαιώματα Τεχνολόγου Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας
Αμοιβαίες μετατάξεις υπαλλήλων