Δελτίο Ενημέρωσης για τις επερχόμενες αλλαγές στα ΑΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι η δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου (Δυτικής Αττικής) που έρχεται  να προστεθεί στα 21 Πανεπιστημιακά Ιδρύματα  της χώρας μπαίνει στο στάδιο της ολοκλήρωσης.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής δημιουργείται από την εκπαιδευτική αναβάθμιση και συγχώνευση των ΑΤΕΙ Αθήνας με το ΑΤΕΙ Πειραιά.

Οι διαδικασίες μάλιστα πραγματοποιούνται  με ταχύτατους ρυθμούς και αυστηρό χρονοδιάγραμμα προκειμένου το νέο Ίδρυμα να συμπεριληφθεί στο μηχανογραφικό του 2018.

Η κοινότητα των ΑΤΕΙ πανηγυρίζει την ευτυχή κατάληξη των χρόνιων προσπαθειών για την αναβάθμισή τους.

Τα δύο ΑΤΕΙ συγχωνεύονται ως Ιδρύματα αλλά ταυτόχρονα ομαδοποιούν εκπαιδευτικά, και τις σχολές και τα τμήματά των σχολών.

Έτσι  η ενοποίηση αυτή έχει προκαλέσει και πολλές διαφωνίες. Διαφωνίες προερχόμενες από τα τμήματα που ομαδοποιούνται αλλά και από τα Πανεπιστήμια.

Πάραυτα η απόφαση είναι ειλημμένη.  Η συγχώνευση των ΑΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά δεν επιβάλλεται μόνο από την ανάγκη αναδιοργάνωσης του χώρου της Παιδείας αλλά και της δημοσιονομικής λιτότητας.

Η μετεξέλιξη αυτή είναι βέβαιο ότι σε βάθος χρόνου θα ανοίξει το δρόμο σε πολλές  συνενώσεις Πανεπιστημίων  και ΑΤΕΙ (π.χ. Πελοποννήσου) αλλά και συνεργασίες ανάμεσα σε ΑΤΕΙ,  που θα φέρουν σημαντικές  ανακατατάξεις  στο χάρτη της  τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Επί της ουσίας μέσω των συγχωνεύσεων δημιουργείται ένα ενιαίο επίπεδο εκπαίδευσης. Τα Πανεπιστήμια. Τα ΑΤΕΙ ως εκπαιδευτική βαθμίδα οδεύουν προς «κατάργηση».

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Πριν λίγο καιρό και επιβεβαιώνοντας πλήρως παλαιότερα σχόλια μας  στην ομάδα της ΕΤΑΕΔ στο fb, ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε την δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής .  Την εξαγγελία του Πρωθυπουργού ακολούθησε το νομοθετικό έργο του Υπουργείου Παιδείας με την ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου των  ΑΤΕΙ Αθήνας & Πειραιά υπέρ της  δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής  ως μετεξέλιξη των δυο ιδρυμάτων.

Ωστόσο όμως , ο  νόμος καθόρισε μεν την ενοποίηση των ΑΤΕΙ , αλλά την εφαρμογή της ενοποίησης την παραχώρησε στις Πρυτανείες των 2 ΑΤΕΙ.

Για τον λόγο αυτό συστάθηκε οκταμελής επιτροπή προκειμένου να επεξεργαστεί τον τρόπο ,τα τμήματα , τις σχολές ,την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα κοινά προγράμματα σπουδών ,τις μετακινήσεις των καθηγητών και όλες τις λεπτομέρειες που θα ακολουθήσουν την συγχώνευση.

Ο Υπουργός Παιδείας  ζήτησε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου (15 – 20/9 ) η επιτροπή να έχει ολοκληρώσει τα νέα Προγράμματα Σπουδών όλων των τμημάτων ώστε να ακολουθήσει η αξιολόγηση τους από την ΑΔΙΠ.

Στη συνέχεια, ο κος Γαβρόγλου  θα προχωρήσει σε  νομοθετική πράξη για την δημιουργία  του  νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής  και θα ορίσει Διοικούσα Επιτροπή αποτελούμενη από 7 ή 9 μέλη.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Την Παρασκευή 08/09/1979 και ώρα 11:00 έως 12:30, πραγματοποιήθηκε στο Κεντρικό αμφιθέατρο του ΑΤΕΙ Αθήνας ανοιχτή ενημέρωση σχετικά με την μετεξέλιξη των ΑΤΕΙ Αθήνας & Πειραιά  σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Κύριος ομιλητής ήταν ο Κος Μπρατάκος ως απερχόμενος Πρύτανης του ΑΤΕΙ Αθήνας ο οποίος και ενημέρωσε το κοινό για τις παρούσες και τις μελλοντικές κατευθύνσεις που έχουν ή θα δρομολογηθούν για την Πανεπιστημιοποίηση του Ιδρύματος

Σε μοναδικό (έως τώρα)   σημείο τριβής αναδεικνύεται η επιλογή των τμημάτων που ομαδοποιούνται εκπαιδευτικά και τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν.

Έτσι από την ανακοίνωση της εισηγήσεως της Επιτροπής προέκυψαν αντίθετες φωνές  και έντονη δυσαρέσκεια από τα τμήματα που χάνουν την αυτοτέλειά  τους και ομαδοποιούνται εκπαιδευτικά με άλλα.

Στην προαναφερόμενη συγκέντρωση δεν επιτράπηκαν ερωτήσεις κι έτσι πολλά ερωτηματικά έμειναν αναπάντητα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Το μοναδικό κριτήριο που χρησιμοποίησε η Επιτροπή για να ομαδοποιήσει – συγχωνεύσει  τα τμήματα ,ήταν ο αριθμός του προσωπικού (μέλη Δ.Ε.Π).

Όσα τμήματα δεν συμπλήρωναν τον αριθμό των 8 καθηγητών μελών ΔΕΠ ήταν υποψήφια να ομαδοποιηθούν.

Αναφερόμενοι δε στην «εκπαιδευτική ομαδοποίηση» εννοούμε ότι τα τμήματα αυτά πραγματοποιούν δύο έτη κοινών μαθημάτων με άλλα τμήματα που αντιμετωπίζουν το ίδιο θέμα.

Από τα κριτήρια αυτά δημιουργούνται τα εξής μεγάλα ζητήματα τα οποία προέρχονται:

  1. Από τη Σχολή των Επιστημών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΠ) όπου υπάρχουν 5 τμήματα που χάνουν την αυτοδυναμία τους και μετατρέπονται σε κατευθύνσεις (μεταξύ αυτών και το τμήμα Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας).
  2. Από τα τμήματα Φυσικοθεραπείας και Εργοθεραπείας που  προβάλλουν  το επιχείρημα ότι πρόκειται για τμήματα μεγάλης ζήτησης, με υψηλή βάση εισαγωγής  και επαγγελματική  απορρόφηση.  Το ενδεχόμενο πάντως, να  παραμείνει αυτόνομο το τμήμα Εργοθεραπείας  απορρίφθηκε εξαιτίας του μικρού αριθμού  μελών ΔΕΠ (4) .
  3. Από τα τμήματα Φωτογραφίας και Γραφιστικής καθώς πρόκειται για δυο τμήματα με  διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα,   ελάχιστα ομοειδή μαθήματα, διαφορετικό περιεχόμενο και προγράμματα σπουδών.  Σε συνδυασμό μάλιστα με το ότι έχουν πάνω από 20 μέλη ΔΕΠ, το καθένα,  έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να διατηρήσουν  την αυτονομία τους.

Μετά και τις τελευταίες ανακοινώσεις ,  το σχήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, διαμορφώνεται ως εξής:

– 5 σχολές από τις 7 που έχουν σήμερα τα δυο ΤΕΙ.

– 23 τμήματα τετραετούς φοίτησης τα οποία θα προκύψουν από  την συγχώνευση 36 τμημάτων (42 με τις κατευθύνσεις), που υπάρχουν σήμερα στο ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά.

– 13  τμήματα  χάνουν την αυτονομία τους και μετατρέπονται σε κατευθύνσεις ενώ αρκετά μετονομάζονται.

– Το τμήμα Ενεργειακής Τεχνολογίας του ΤΕΙ Αθήνας με δυο κατευθύνσεις , διαλύεται και το προσωπικό του θα ενταχθεί στα υπάρχοντα συναφή τμήματα.

– Το τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθήνας θα μεταφερθεί στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και θα ενσωματωθεί στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.

– Το τμήμα Διοίκησης Τουρισμού που ήταν κατεύθυνση, γίνεται  αυτοδύναμο.

-Το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας μεταφέρεται από την Σχολή Επιστημών Υγείας στη Σχολή  Διοίκησης.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ

για το Τμήμα Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας στην ενημέρωση της Παρασκευής, έγινε εκ νέου εισήγηση από την επιτροπή για εκπαιδευτική ομαδοποίηση με τα τμήματα

-Αισθητικής και

-Ιατρικών Εργαστηρίων

Η αρχική εισήγηση να μετέχουν στην ομαδοποίηση και τα τμήματα Οδοντοτεχνιτών και Οπτικής Οπτομετρίας απορρίφθηκε.

Η «ομαδοποίηση – συγχώνευση» προβλέπει κοινό πρόγραμμα σπουδών των ως άνω τμημάτων τα 3-4 πρώτα εξάμηνα και κατόπιν διαχωρισμός για επιπλέον δύο έτη σπουδών εξειδίκευσης χωρίς περιοριστικούς παράγοντες .

Από το 4ο εξάμηνο μπαίνει μάθημα ειδικότητας (π.χ Απεικόνιση 1) το οποίο είναι επιλογή της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει ο σπουδαστής.

Επειδή η εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο έχει την μορφή κύκλων σπουδών, η πρακτική άσκηση πλέον αποκτά εθελούσιο και τμηματικό χαρακτήρα και όχι υποχρεωτικό και συνεχή (αν και δεν υπήρξαν επιπλέον εξηγήσεις επι του θέματος). Μάλιστα έπεται της ολοκλήρωσης των 8 εξαμήνων σπουδών (9ο εξάμηνο δηλαδή αλλά προαιρετικό )

Στο μηχανογραφικό θα αναφέρεται – δηλώνεται το νέο όνομα της σχολής (Βιοιατρικές επιστήμες ;;) και όχι η κατεύθυνση.

Καταργούνται πλέον οι εργαστηριακοί συνεργάτες και μετονομάζονται πανεπιστημιακοί υπότροφοι με κατά πολύ μειωμένο αριθμό και ανάλογα με τις ανάγκες.

Επιτρέπεται η κινητικότητα των καθηγητών προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των τμημάτων.  Δίδεται μάλιστα η δυνατότητα στους καθηγητές να αλλάξουν ακόμα και αντικείμενο μαθήματός.

Όποιες σχολές δεν επιθυμούν την εξέλιξή τους μπορούν να παραμείνουν ΑΤΕΙ με αβέβαιο το μέλλον τους.

Το όνομα της κατεύθυνσης, ο επαγγελματικός τίτλος , η άδεια άσκησης επαγγέλματος όπως και τα επαγγελματικά δικαιώματα παραμένουν τα ίδια .

Ο κλάδος μας αναβαθμίζεται σε Π.Ε. (ανακοινώθηκε η μισθολογική εξέλιξη των καθηγητών που διδάσκουν στο νέο Πανεπιστήμιο, αλλά δεν υπήρξε ενημέρωση για μισθολογική εξέλιξη των Δ.Υ.) με τα συνεπακόλουθα να μην έχουν ακόμη διευκρινιστεί.

Το σίγουρο είναι ότι προμηνύονται μεγάλες Διοικητικές εξελίξεις στα Επαγγέλματα Υγείας και στα Δημόσια Νοσοκομεία (και γενικά σε όλο τον Δημόσιο Τομέα).

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ

H επιτροπή που χειρίζεται την διαδικασία αποτελείται από τα εξής μέλη:

  1. Γιώργος Αγγελόπουλος, Αναπληρωτής γενικός γραμματέας
  2. Μπρατάκος Μιχαήλ, πρώην πρύτανης ΑΤΕΙ Αθήνας
  3. Βρυζίδης Λάζαρος, Καθηγητής Γενικού Τμήματος Μαθηματικών – ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
  4. Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, Καθηγητής Χημείας , Πρύτανης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  5. Παϊσίδου Νικολέτα, Καθηγήτρια, πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ)
  6. Ευάγγελος Καπετανάκης, Καθηγητής Εντομολογίας και Γεωργικής Φαρμακολογίας, Σχολή Γεωπονίας, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης, Πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης
  7. Λαμπρινούδης Νικόλαος, Καθηγητής οικονομικών
  8. Σπύρος Γεωργάτος, Καθηγητής Βιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συνεργαζόμενο μέλος του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ).

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

  1. Νοσηλευτική :35 μέλη ΔΕΠ
  2. Μαιευτική : 15 μέλη ΔΕΠ
  3. Φυσιοθεραπεία: 11 μέλη ΔΕΠ + 1
  4. Εργοθεραπεία: 5 μέλη ΔΕΠ
  5. T.I.E. : 12 μέλη ΔΕΠ + 1
  6. TΜΗΜΑ AΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ AΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ : 7 μέλη ΔΕΠ + 1
  7. Αισθητική : 6 μέλη ΔΕΠ + 1
  8. Οπτική: 7 μέλη ΔΕΠ + 1
  9. Οδοντ: 6 μέλη ΔΕΠ + 1

Γεωργιάδης Κωνσταντίνος

Πρόεδρος Δ.Σ.  της Ο.Τ.Α.Ε.

 

3 σχόλια

  1. Αν και το υπουργείο συμφωνεί με την ανάγκη αυτονομίας των τμημάτων Ακτινολογίας και Οπτομετρίας, ως δύο διεθνώς αναγνωρισμένες επιστήμες με σαφές γνωστικό αντικείμενο και οργανωμένες ομοσπονδίες, όπως αντίστοιχα και της Φυσικοθεραπείας, χρησιμοποίησε το ατυχές κριτήριο των μελών ΔΕΠ για την ενοποίηση.
    Σε κάθε περίπτωση, το Τμήμα Βιοϊατρικής Τεχνολογίας της ΣΤΕΦ είναι το πιο συναφές με το αντικείμενό μας και πιστεύω πως η ένωση με ένα πιο τεχνολογικό τμήμα είναι το λιγότερο ασύμφορο -αν όχι προσοδοφόρο – σενάριο.

  2. Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν μπορείτε να με ενημερώσετε για το τι θα γίνει με τα πτυχία ΤΕΙ παλαιότερων ετών,αν θα αναβαθμιστούν σε ΑΤΕΙ ΠΕ και αν ναι με ποιο τρόπο.π.χ. έχω πάρει πτυχίο απο τα ΤΕΙ ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ το 1992 θα γίνει το πτυχίο μου ΑΤΕΙ ΠΕ;Σας ευχαριστώ πολύ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.